Σάββατο 21 Οκτωβρίου 2023

 Ετήσια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού

Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2022-2023)


Σχολική Μονάδα: 1ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΗΦΙΣΙΑΣ - 9050708

Σχολικό Έτος: 2022 - 2023

Ημερομηνία Εξαγωγής: 30/09/2023


Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου.

Το 1ο Νηπιαγωγείο Κηφισιάς βρίσκεται στο κέντρο της Κηφισιάς και είναι όμορο με το ιστορικό 1ο Δημοτικό "Γεώργιος Δροσίνης". Το κτίριο είναι ισόγειο και αποτελείται από δύο αίθουσες διδασκαλίας, γραφείο εκπαιδευτικών, ένα χώρο υποδοχής, κουζίνας και τουαλέτες. Ο αύλειος χώρος, λόγω της ανέγερσης της νέας πτέρυγας του Δημοτικού Σχολείου είναι υπό κατασκευή και δεν έχει πάρει την οριστική του μορφή.

Κατά το σχολικό έτος 2022-2023 φοίτησαν στο σχολείο 38 μαθητές/μαθήτριες. Λειτούργησαν δύο υποχρεωτικά πρωινά και δύο ολοήμερα τμήματα. Το Νηπιαγωγείο στελεχώθηκε από τέσσερις εκπαιδευτικούς γενικής αγωγής, δύο εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης και μια εκπαιδευτικό Αγγλικής Γλώσσας.

Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Θετικά σημεία στην παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία είναι:

  • Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση ενός ευέλικτου διαθεματικού προγράμματος,

βασισμένο στην ενεργητική-ανακαλυπτική μάθηση. Οι δραστηριότητες που

υλοποιήθηκαν ήταν βιωματικές και επικοινωνιακές, ενθαρρύνοντας τη

συμμετοχή, την πρωτοβουλία, τη συνεργασία, τη δημιουργικότητα και τον

διάλογο.

  • Η συνεπής και συστηματική φοίτηση, με μηδενική μαθητική διαρροή.

η συνεχής καλλιέργεια συνεργατικού κλίματος μεταξύ των μαθητών/μαθητριών

όπου κυριαρχούν ο αλληλοσεβασμός, το μοίρασμα, η επικοινωνία, ο

δημοκρατικός διάλογος και η αποδοχή της διαφορετικότητας.

  • Η δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης μεταξύ των εκπαιδευτικών και των

μαθητών/μαθητριών που δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά να εκφραστούν στο

πλαίσιο αμοιβαίου σεβασμού και δημοκρατικού διαλόγου.

  • Η συστηματική και υπεύθυνη ενημέρωση γονέων/κηδεμόνων για την πρόοδο των

μαθητών/μαθητριών, για θέματα που αφορούν τη λειτουργία του σχολείου και

για δράσεις φορέων του οικείου Δήμου.

  • Η αρμονική και εποικοδομητική συνεργασία με το Σύλλογο Γονέων και

Κηδεμόνων.


Σημεία προς βελτίωση είναι:

  • Η υποστήριξη της σχολικής κοινότητας από σχολικό ψυχολόγο

η στελέχωση από την αρχή του διδακτικού έτους με εκπαιδευτικούς

παράλληλης στήριξης

  • Η αύξηση των οικονομικών πόρων για την προμήθεια σύγχρονων εποπτικών

μέσων διδασκαλίας (π.χ. διαδραστικός πίνακας).


Διοικητική λειτουργία

Θετικά σημεία της Διοικητικής Λειτουργίας είναι:

  • Η άριστη συνεργασία της Προϊσταμένης και του Εκπαιδευτικού Προσωπικού

στη συμμετοχική λήψη αποφάσεων και την υλοποίησή τους για τη βελτίωση της

ποιότητας και της αποτελεσματικότητας της σχολικής μονάδας

  • Η πολύ καλή συνεργασία και διεκπεραίωση διοικητικών υποχρεώσεων με τη

Συντονίστρια εκπαιδευτικού έργου και τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

  • Η συνεχής και αποτελεσματική συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς του Δήμου

και τον ΚΤΥΠ για την αξιοποίηση, συντήρηση και αναβάθμιση της κτιριακής

και υλικοτεχνικής υποδομής του σχολείου

  • Η εποικοδομητική συνεργασία με τους γονείς/κηδεμόνες και το Σύλλογο Γονέων

και Κηδεμόνων

  • Η συνεχής επίβλεψη για την εφαρμογή του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας

του σχολείου

  • Η εξαιρετική οργάνωση με συμμετοχικές διαδικασίες, στο σχεδιασμό και την

υλοποίηση των δράσεων του σχολείου, τόσο με τους γονείς/κηδεμόνες των

μαθητών/τριών, όσο και με διάφορους φορείς.


Σημεία προς βελτίωση

  • Περισσότερο οριοθετημένη κατανομή αρμοδιοτήτων στο εκπαιδευτικό προσωπικό της σχολικής μονάδας.

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών


Θετικά σημεία στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών είναι:

  • Οι περισσότεροι κατέχουν μεταπτυχιακό τίτλο

σπουδών 

  • Η συμμετοχή όλων των εκπαιδευτικών του σχολείου μας

στις επιμορφωτικές συναντήσεις που διοργανώνει η Συντονίστρια

Εκπαιδευτικού Έργου και η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

  • Στην ενδοσχολική επιμόρφωση για την εφαρμογή δραστηριοτήτων εισαγωγής

στη ρομποτική και στον προγραμματισμό

  • Συμμετοχή σε Περιβαλλοντικά και Πολιτιστικά Προγράμματα και Προγράμματα Αγωγής Υγείας
  • Σε επιμορφωτικά σεμινάρια που διοργανώνονται από δημόσιους και ιδιωτικούς

φορείς

  • Σε κοινωνικές δράσεις του σχολείου
  • Στις δράσεις που διοργανώνει ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων.

Σημεία προς βελτίωση

Η συμμετοχή του σχολείου σε ευρωπαϊκά προγράμματα.


Γ. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ


Λειτουργία

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν: 1

Παρατηρήσεις / Σχόλια

Η υλοποίηση του Σχεδίου Δράσης επιτεύχθηκε με επιτυχία και οι σχέσεις σχολείου-

οικογένειας ενδυναμώθηκαν. Οι μαθητές/τριες συμμετείχαν με ιδιαίτερη χαρά και

ενθουσιασμό.


Τα σημαντικότερα αποτελέσματα από το σχέδιο δράσης ήταν:

  • Ενισχύθηκε η γονεϊκή εμπλοκή εντός σχολικού ωραρίου
  • Υποστηρίχθηκε η ανταλλαγή πληροφοριών και γνώσεων μεταξύ εκπαιδευτικών,

παιδιών και γονέων

  • Καλλιεργήθηκε κλίμα εμπιστοσύνης και συνεργασίας ανάμεσα σε γονείς και

εκπαιδευτικούς

Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν:

  • Οι δυσκολίες που παρουσιάστηκαν είχαν σχέση με την εύρεση ελεύθερου χρόνου από την πλευρά των γονέων, αλλά με ευελιξία και καλή διάθεση ξεπεράστηκαν


Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις

Άξονας: Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση

Ειδικότερο Θέμα:

Επιμόρφωση σε θέματα επικοινωνιακών δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών.

Ε τήσια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2023-2024) Ημερομηνία Εξαγωγής: 19/06/202...