Τρίτη 25 Οκτωβρίου 2022

Πρώτη Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2020-2021)


Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου.

Το 1ο Νηπιαγωγείο Κηφισιάς βρίσκεται στο κέντρο της Κηφισιάς και είναι όμορο με το ιστορικό 1ο Δημοτικό Σχολείο Κηφισιάς "Γεώργιος Δροσίνης". Το κτίριο είναι ισόγειο και αποτελείται από δύο αίθουσες διδασκαλίας, γραφείο εκπαιδευτικών, ένα χώρο υποδοχής, κουζίνα και τουαλέτες. Ο αύλειος χώρος, λόγω της ανέγερσης της νέας πτέρυγας του Δημοτικού Σχολείου, έχει περιοριστεί σημαντικά μέχρι τη λήξη των οικοδομικών εργασιών.

Κατά το σχολικό έτος 2020 - 2021 φοίτησαν στο σχολείο 54 μαθητές/μαθήτριες. Λειτούργησαν τρία υποχρεωτικά πρωινά και δύο ολοήμερα τμήματα. Για πρώτη φορά λειτούργησε παράρτημα του Νηπιαγωγείου στον Παιδικό Σταθμό "Σοφία Γκίκα". Το Νηπιαγωγείο στελεχώθηκε από πέντε εκπαιδευτικούς γενικής αγωγής και μία εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης.

Λόγω της πανδημίας της νόσου Covid - 19, η σχολική μονάδα λειτούργησε σύμφωνα με υγειονομικά πρωτόκολλα και για αρκετούς μήνες η εκπαιδευτική διαδικασία δεν πραγματοποιήθηκε δια ζώσης, αλλά με Σύγχρονη εξ' αποστάσεως εκπαίδευση μέσω ψηφιακής πλατφόρμας εισάγοντας νέες εκπαιδευτικές μεθόδους και διδακτικά μοντέλα.

Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Θετικά σημεία

Θετικά σημεία στην παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία είναι: ο σχεδιασμός και η υλοποίηση ενός ευέλικτου διαθεματικού προγράμματος στη δια ζώσης και στη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Οι δραστηριότητες που αναπτύχθηκαν ήταν βιωματικές και επικοινωνιακές ενθαρρύνοντας τη συμμετοχή, την πρωτοβουλία, τη συνεργασία, τη δημιουργικότητα και τον διάλογο. η συνεπής και συστηματική φοίτηση στη δια ζώσης και στη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση. η συνεχής καλλιέργεια συνεργατικού κλίματος μεταξύ των μαθητών/μαθητριών όπου κυριαρχούν ο αλληλοσεβασμός, το μοίρασμα, η επικοινωνία, ο δημοκρατικός διάλογος και η αποδοχή της διαφορετικότητας. η δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης μεταξύ των εκπαιδευτικών και των μαθητών/μαθητριών που δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά να εκφραστούν στο πλαίσιο αμοιβαίου σεβασμού και δημοκρατικού διαλόγου. η συστηματική και υπεύθυνη ενημέρωση γονέων/κηδεμόνων για την πρόοδο των μαθητών/μαθητριών, για θέματα που αφορούν τη λειτουργία του σχολείου , την πανδημία Covid-19 και για δράσεις φορέων του οικείου Δήμου, η αρμονική και εποικοδομητική συνεργασία με το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων.

Σημεία προς βελτίωση

Σημεία προς βελτίωση είναι: η υποστήριξη της σχολικής κοινότητας από σχολικό ψυχολόγο η στελέχωση από την αρχή του διδακτικού έτους με εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης η αύξηση των οικονομικών πόρων για την προμήθεια σύγχρονων εποπτικών μέσων διδασκαλίας (π.χ. διαδραστικός πίνακας).

Διοικητική λειτουργία

Θετικά σημεία

Θετικά σημεία της διοικητικής λειτουργίας είναι: η άριστη συνεργασία προϊσταμένης και εκπαιδευτικού προσωπικού στη συμμετοχική λήψη αποφάσεων και την υλοποίησή τους για τη βελτίωση της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας της σχολικής μονάδας η πολύ καλή συνεργασία και διεκπεραίωση διοικητικών υποχρεώσεων με τη Συντονίστρια εκπαιδευτικού έργου και τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης η συνεχής και αποτελεσματική συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς του Δήμου και τον ΚΤΥΠ για την αξιοποίηση, συντήρηση και αναβάθμιση της κτιριακής και υλικοτεχνικής υποδομής του σχολείου η πολύ καλή οργάνωση της λειτουργίας του Παραρτήματος η εποικοδομητική συνεργασία με τους γονείς/κηδεμόνες και το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων η συνεχής επίβλεψη για την εφαρμογή του εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας του σχολείου η εξαιρετική οργάνωση με συμμετοχικές διαδικασίες στο σχεδιασμό και την υλοποίηση της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και η υποστήριξη στην επίλυση των προβλημάτων που παρουσιάστηκαν

Σημεία προς βελτίωση

Ανάληψη δράσεων μεγαλύτερης εξωστρέφειας.

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

Θετικά σημεία

Θετικά σημεία στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών -οι περισσότεροι κατέχουν μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών- είναι η συμμετοχή όλων των εκπαιδευτικών του σχολείου μας: στις επιμορφωτικές συναντήσεις που διοργανώνει η Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου και η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην ενδοσχολική επιμόρφωση για την εφαρμογή δραστηριοτήτων εισαγωγής στη ρομποτική και στον προγραμματισμό σε Περιβαλλοντικά και Πολιτιστικά Προγράμματα και Προγράμματα Αγωγής Υγείας σε επιμορφωτικά σεμινάρια που διοργανώνονται από δημόσιους και ιδωτικούς φορείς, με προσωπική πρωτοβουλία σε κοινωνικές δράσεις του σχολείου στις δράσεις που διοργανώνει ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων

Σημεία προς βελτίωση

Η συμμετοχή του σχολείου σε ευρωπαϊκά προγράμματα

Ε τήσια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2023-2024) Ημερομηνία Εξαγωγής: 19/06/202...